9/11/08

αυγά

Ως παιδί ήμουν η κόρη που κάθε γονιός θα ήθελε να μεγαλώνει. Η συνταγή ήταν απλή: Καλοσυνάτη (δε κορόιδευα ποτέ τα άλλα παιδάκια παρά μόνο τους δασκάλους που τους είχα αποδώσει διαχρονικά παρατσούκλια και καρικατούρες. Επίσης είχα και το χριστιανικό φιλάνθρωπον να χαρίζω τα παιχνίδια μου), ομορφούλα (έτσι μου λέγανε, το πίστεψα και μετά είχα ουρές τους θαυμαστές), έξυπνη (γονιδιακό το πρόβλημα), καλή μαθήτρια (υπάρχουν αδιάσειστα τεκμήρια), ταλαντούχα (τραγούδι, θέατρο, ζωγραφική και στιχοπλοκία), αστεία (ας γελάσω) και κοινωνική (αμέτρητους φίλους) δημοφιλής (μια ζωή πρόεδρος). Το μόνο μου πρόβλημα ήταν πως φοβόμουν τα φίδια και πως μεγάλωνα.

Επειδή όσο μεγάλωνα γνώριζα πολύ κόσμο (δημοφιλής/κοινωνική και ομορφούλα), γνώρισα και πολλούς σκατάνθρωπους. Σύντομα κατάλαβα (έξυπνη) πως ενώ εγώ είμαι φτιαγμένη από χώμα και νερό γιατί με έπλασε ο Θεούλης που είναι οικοδόμος, εργατική τάξη- καλό παιδί, κιμπάρης, αυτοί είναι φτιαγμένοι από σκατά και κάτουρο γιατί τους έπλασε ο Διάολος, αποφράξεις βόθρων, καλό παιδί- εργατική τάξη, μπαμπέσης. Για να αντιμετωπίσω την κακία των σκατένιων έγινα Λάρα Κρόφτ εφαρμόζοντας το σοφό γνωμικό "η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει". Έβαλα σε λειτουργία το μυαλό μου (έξυπνη) και το χιούμορ μου (αστεία) και έγινα φανατικό Ειρωνίμ και μπαμ-μπουμ, πάρτους όλους κάτω. Δε γινόταν αλλιώς. Μάλιστα σε κάποια περίπτωση που έπρεπε να εξολοθρεύσω πάρα πολλούς κακούς μαζεμένους χρησιμοποίησα την ευκολία μου στη στιχοπλοκία (ταλαντούχα) και έτσι γνώρισα τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, όπως θα σας διηγηθώ μια άλλη φορά, που δε το βλέπω. Μετά όμως κατάλαβα πως η βλακεία είναι ανίκητη (πανέξυπνη) και όλη η ειρωνεία του κόσμου δε με φτάνει και σιχάθηκα τους ανθρώπους (κοινωνική), την κουτοπονηριά, τη διπροσωπία, τη τσιγκουνιά, την απαιδευσιά, την καρμιριά, τη ζήλια, τη χοντροκοπιά και έγινα σχεδόν μισάνθρωπος. Δηλαδή μισάνθρωπος κατά το 1/3. Το άλλο 1/3 ήταν με τους ανθρώπους που αγαπούσα και εκτιμούσα και σεβόμουν και θαύμαζα. Και το άλλο 1/3 είναι με ερωτηματικό "μπας και κάνω λάθος;;;;;" Έτσι. Μ' αυτά και μ' αυτά δεν είχα πια λαό να κυβερνήσω (δημοφιλής) και έγινα και αντιεξουσιάστρια. Του καναπέ κυρίως αλλά και της πολυθρόνας, της καρέκλας γραφείου, της ταβέρνας, της παραλίας κλπ.

Τώρα τι θέλω να πω με όλα αυτά; Πάμε πάλι από την αρχή.
Ως παιδί ήμουν η κόρη που κάθε γονιός θα ήθελε να μεγαλώνει. Μόνο που μια φορά, δε ξέρω τι με είχε πιάσει και πέταγα αυγά. Ήταν τότε η δεκαετία του 80 που ο κόσμος έχτιζε. Ήταν μια οικοδομή στον ακάλυπτο του σπιτιού μας. Ήταν και τα αυγά μπόλικα στο ψυγείο. Τα έπαιρνα και τα πετούσα στου Λασπιτζή την οικοδομή. Μία-δυο-τρεις, είδε τα τσιμέντα που τα είχα κάνει ομελέτα η Λασπίτζαινα, έρχεται και καρφώνει στη μάνα μου πως κάποιο από τα παιδιά της πετάει αυγά. Εννοείται πως οι υποψίες πέσαν πάνω στους αδελφούς μου. Μας παρέταξε η μήτηρ μας και τους τρεις και μας είπε με σοβαρό αλλά όχι αυστηρό ύφος "Πείτε μου ποιος από τους τρεις σας το έκανε και υπόσχομαι πως δε θα τον μαλώσω". Η υπόσχεσή της μου ήταν περιττή. Θα ομολογούσα ηρωικά "Μαμά, εγώ το έκανα". Φυσικά τήρησε την υπόσχεσή της και δε με μάλωσε αλλά προτιμούσα να με κυνηγάει με την παντόφλα παρά αυτό το εντελώς προβληματισμένο ύφος που είδα στο πρόσωπό της. Μετά, πέρασαν τα χρόνια, επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι της πως δε θα γινόμουν μια καλή νοικοκυρά που' ναι δούλα και κυρά και δουλεύει αγόγγυστα και είναι και ψηφοφόρος. Πέρασαν τα χρόνια, το πατρικό μου σπίτι εγκαταλείφθηκε από την οικογένεια και το καβάτζωσα εγώ προσωρινά γιατί παίζω τη μαμά και το παιδί. Η οικοδομή του Λασπιτζή είναι πια κατοικημένο σπίτι. Κάθε βράδυ σχεδόν ο εγγονός του Λασπιτζή τραγουδάει α-καπέλα όλες τις μεγάλες βλαχοσκυλοποπ επιτυχίες της εποχής. Έχουμε κάτι αυγά στο ψυγείο και το σκέφτομαι....

9 σχόλια:

lakis είπε...

Θες βοήθεια; Αν είναι του ρίχνουμε και ντομάτες. Έχω και κάτι ρόδια που χάλασαν:) Καλό απόγευμα

wert01gf είπε...

Μην το σκέφτεστε καθόλου, κυρία Πρόεδρε! Με τέτοια εξυπνάδα που διαθέτετε, έπρεπε να έχετε προχωρήσει σε αυτήν την νέα κοινωνική επαφή, με τον απέναντι. Μην χάνετε έδαφος.

mamma είπε...

Το να βάζεις το μωρό να κλαίει τις πρώτες πρωινές, το σκέφτηκες;

ρΟ είπε...

:)
εγώ αυτό που δεν έχω σχόλια αλλά χαμόγελα μόνο, θα μπορούσε να θεωρηθεί και (α)πολιτικ(-ή) στάση...τέλος πάντων...

kioy είπε...

Μην το σκέφτεσαι καθόλου...

:)

Στο έχω ξαναπεί νομίζω, έχεις χάρισμα με το λόγο! Μπορείς μέσα από ένα τόσο
ακούραστο κείμενο να αποδομείς το κοινωνικό γίγνεσθαι τόσο πολυδιάστατα αλλά και σε τόσο διαφορετικές εντάσεις! Εύγε!

VAD είπε...

Σαν πολύ βολική και ανεκτική σε βλέπω,μόνο τους Λασπιτζήδες πρέπει να πάρεις με τ'αυγά;Πάει,στην κατάψυξη και συ,ευτυχώς στη θέση σου έρχεται η κόρη σου ,για νάνενεώσει τη χαμένη επαναστατικότητα της μαμάς :)))))

Maria Mikro Analogo είπε...

Αν δεχτούμε ότι η επόμενη γενιά είναι κατά πολύ προχωρημένη από την προηγούμενη, βλέπω την κόρη σου να πετάει μολότοφ με μεγάλη επιτυχία! :)))) Μην αγχώνεσαι για την επιθυμία σου να πετάξεις αυγά στο γείτονα, ορισμένες φορές εμάς τις γυναίκες, η μητρότητα μας επαναφέρει σε παλαιότερες εποχές. Μην ανησυχήσεις δηλαδή αν ξαναρχίσεις να γίνεσαι κοινωνική και ψηφοφόρα!
Αυτά. Ένα ακόμα κλασσικό κείμενο που σε κάνει να αναρωτιέσαι "δεν μπορεί, κάτι κρύβεται πίσω από τις απλές λέξεις του τέλους"...
Φιλιά πολλά! :)

Spy είπε...

Ποιός είναι ο Λασπιτζής;
(δεν κάνω πλάκα, δεν ξέρω: εγώ είμαι από αγνό παρθένο μαλλί)

Niemandsrose είπε...

@Λάκης Φουρουκλάς, αυτά τα ρόδια αστεία- αστεία μόνο για τη μόστρα είναι. Για γούρι μόνο κάνουνε. Όποτε τα αφήνω στο καλάθι με τα άλλα φρούτα γίνονται σαν της Λάσκαρη- χωρίς botox- τα μούτρα και αναγκάζομαι να τα πετάξω. Τα λέω όλα αυτά γιατί θέλω έμμεσα να διαφημίσω το νέο μου LP.

@wert01gf, μη με λές πρόεδρε παιδί μου. Αφού τώρα το παίζω αντιεξουσιάστρια. Μη καρφωνόμαστε. Τα' βρασα τα αυγά σήμερα (αλήθεια το λέω), για να μη μπαίνω σε πειρασμό. ;)

@mamma, όχι, αλλά το σκέφθηκε το ίδιο το μωρό. :) Ακόμα δε βγήκε από το αυγό κι αυτό και συνδράμει στον αγώνα...

@Roxanred, apolitique με λευκούς και πράσινους κόκκους. Για ένα λαμπερό χαμόγελο. :)

@kioy, το σκέφτομαι σου λέω...Έχω και κληρονομικό χάρισμα. Λέω τα χαρτιά, τον καφέ, τις ειδήσεις, το πρόγραμμα της τηλεόρασης. Διάφορα. :)

@VaD, σας παρακαλώ κύριε. Εμείς είμαστε οικογενειάρχες, μεγαλώνουμε παιδί, έχουμε νοικοκυριό, ιστολόγιο. Τι μας περάσατε και μας προτρέπετε σε αξιόποινες πράξεις; Απουρώ δηλαδή με το θράσος σας!

@ Μαρία , πρέπει να αναθμιστούν και τα επαναστικά μέσα. Μολότοφ με φυσικό αέριο ή πορδές θα πρέπει να ετοιμάζει η γενιά της. Αλλά με πορδές αυγά δε βάφονται. Ούτε και εκτοξεύονται δηλαδή. :)
Να θυμάσαι: πίσω από τις λέξεις κρύβεται ο Αλέξης.

@Spy , ναι, πες μας τώρα πως είσαι και η Παναγία κατάσκοπος. :) Ο Λασπιτζής είναι καλλιτεχνικό ψευδώνυμο. ;)